Prawie 100 tysięcy złotych straciła wczoraj mieszkanka Lublina, która uwierzyła w treść SMS-a informującego o niezapłaconym rachunku za prąd.
52-latka była przekonana, że nadawcą wiadomości jest Polska Grupa Energetyczna – dlatego skorzystała z łącza umieszczonego pod ponagleniem. Miało pomóc w szybkim uregulowaniu zaległości i zapobiec odłączeniu prądu. Jednak ten link pomógł tylko oszustom. Gdy kobieta zalogowała się do bankowości internetowej i potwierdziła instalację nowej aplikacji, złodzieje przechwycili dane – dostali się na konto kobiety i wypłacili stamtąd wszystkie oszczędności. Teraz sprawców szuka lubelska policja.
Dzisiaj podobne SMS-y dostali także mieszkańcy naszego regionu. Przed oszustami, którzy podszywają się pod dostawcę energii elektrycznej ostrzega zarówno policja, jak i PGE. Podejrzenia powinien wzbudzać przede wszystkim link umieszczony w takiej wiadomości. Oszuści, którzy straszą odłączeniem zasilania, liczą że skorzysta się z najprostszego i najszybszego rozwiązania “problemu”.
Dostając tego rodzaju ponaglenie, zawsze lepiej zapytać u źródła – skontaktować się z usługodawcą i sprawdzić, czy rzeczywiście istnieją jakieś zaległości finansowe.
Źródło informacji i zdjęcia: KMP w Lublinie