Każdy zainteresowany “bonem turystycznym” może o niego zapytać bezpośrednio w ZUS. Od piątku działa, specjalnie stworzona w tym celu, infolinia. W pierwszych godzinach konsultanci odebrali ponad tysiąc połączeń.
Infolinia jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu pod numerem 22 11 22 111. Ten sposób kontaktu z zainteresowanymi zorganizował Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który odpowiada za techniczną stronę bonu turystycznego.
Jak tłumaczy prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS – Konsultanci infolinii udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu.
Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem pod adres bon@zus.pl. Obsługa programu odbywa się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Aby skorzystać z bonu, należy zarejestrować się w tym portalu. Można to zrobić przy pomocy profilu zaufanego, bankowości elektronicznej albo w placówce ZUS.
Pierwszego sierpnia ruszy zakładka dla uprawnionych, w której będzie można aktywować bon. Instrukcja, jak założyć konto na Platformie Usług Elektronicznych dostępna jest także w serwisie YouTube. Tam należy wyszukać konto – ELEKTRONICZNY ZUS.
Sprawę wyjaśnia także Małgorzata Korba, regionalny rzecznik ZUS w województwie lubelskim:
(fot. Mapy Google)