Mimo ograniczeń wynikających z zaleceń służb sanitarnych w związku z koronawirusem, placówki ZUS na bieżąco realizują wypłaty świadczeń.
Mówi Małgorzata Korba rzecznik ZUS w województwie lubelskim:
Czy w związku z wypłatą trzynastej emerytury, osoby pobierające takie świadczenie muszą się jakoś specjalnie przygotować ?
ZUS na bieżąco wypłaca nie tylko emerytury i renty, ale również inne świadczenia, w tym np. zasiłki opiekuńcze, chorobowe czy pogrzebowe. Od marca podwyżki objęły ponad 8 mln świadczeniobiorców. Koszt tegorocznej waloryzacji rent i emerytur to ponad 9 mld zł.
Dodatkowe informacje
W razie pytań o świadczenia ZUS zaleca kontakt telefoniczny lub przez internet. Działają obecnie cztery infolinie – ogólna, czynna w godz. 7.00-18.00, pod numerem 22 560 16 00 oraz infolinie tematyczne czynne w godzinach 7.00-15.00:
- 22 290 87 01 w sprawie zasiłków chorobowych i opiekuńczych w związku z koronawirusem,
- 22 290 87 02 w sprawie wsparcia ZUS dla przedsiębiorców,
- 22 290 87 03 w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Pytania do ZUS można wysyłać również mailem pod adres cot@zus.pl. Informacje o swoich świadczeniach i składkach można uzyskać w Platformie Usług Elektronicznych.
Dla bezpieczeństwa sale obsługi klientów są dostępne tylko w ramach wydzielonych stref, w których klienci mogą samodzielnie składać wnioski do przeznaczonych do tego pojemników, bez kontaktu z pracownikiem.
(fot. Pixabay)