Nastał nowy rok a wraz z nim nowe wyzwania i prognozy dotyczące marketingu sieciowego. Z całą pewnością ostatnie dwanaście miesięcy przekonało nas, że najważniejszym ogniwem każdej kampanii reklamowej jest odpowiednia optymalizacja SEO oraz sama treść, która doskonale określa grupę docelową i komunikuje najważniejsze punkty oferty. W poniższym tekście postaramy się z pomocą profesjonalistów z branży omówić najważniejsze aspekty pozycjonowania stron.
Zacznij pozycjonować się przez wysokiej jakości content i wygraj walkę z sieciowymi rywalami
Jak już wspomnieliśmy we wstępie, nie sposób zbagatelizować roli dobrej kampanii content marketingowej. Treść już dawno została okrzyknięta królem sieci i nic nie wskazuje, aby ta sytuacja miała się wkrótce zmienić. Tworzone przez nas teksty w dalszym ciągu stanowią najlepszy pomost pomiędzy ofertą a potencjalnymi klientami i fanami marki. Musimy jednak zaznaczyć, że dziś nie wystarczy już jak jeszcze kilka lat temu publikować jakiekolwiek treści – aktualnie chodzi przede wszystkim o materiały odpowiadające na realne problemy naszej grupy docelowej oraz takie, które zapewnią nam jej zaangażowanie, czy to pod postacią reakcji, komentarza lub też udostępnienia tekstu w innej części sieci.
Powinniśmy również pamiętać o ostatnich dużych aktualizacjach Google, przez które pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach stało się o wiele trudniejsze, szczegółowe informacje są opisane na afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/. Pierwszą z nich będzie update o akronimie EAT mający oceniać nie tylko pojedyncze strony, ale całe serwisy. Algorytm będzie zwracał uwagę na prezentowane przez nas ekspertyzę, autorytet oraz wiarygodność. Oznacza to, że bezpowrotnie przeminęły lata, kiedy to słaba merytorycznie treść była w stanie pomóc nam we wspinaczce na listach SERP. Drugą aktualizacją, o której warto wspomnieć będzie BERT – kod obierający za cel drobiazgową analizę językową, która ostatecznie demaskować będzie wszelkie nienaturalnie wygenerowane akapity. Oczywiście możesz stawić czoła tym algorytmom samodzielnie, jednak dużo większe szanse na powodzenie zyskasz oddając się pod opiekę sprawdzonej agencji marketingu sieciowego.
Nie zapominaj o stałym monitoringu postępów Twojej kampanii i wspinaj się w rankingu stron Google
Gigant z Moutain View udostępnia wszystkim specjalistom takie narzędzia jak Google Analytics i Search Console, jednak Ci najczęściej polegają także na specjalistycznych programach od innych wydawców.
„Celem jest jednak zawsze stałe monitorowanie postępów wysiłków marketingowych i pozycjonerskich oraz tych związanych z optymalizacją SEO. Tylko fachowiec za sterami naszej kampanii gwarantuje uniknięcie ryzykownych decyzji oraz niepotrzebnych strat w budżecie reklamowym Twojej firmy.”
Profesjonalista w umiejętny sposób przeanalizuje wykresy i dane liczbowe wyciągając najważniejsze wnioski i prowadząc nasze wysiłki na odpowiednie tory. Badanie wyników sprzedaży, liczby odwiedzin oraz wskaźnika konwersji – to zaledwie czubek góry lodowej. Naturalnie możesz próbować zająć się tym wszystkim na własną rękę, jeśli tylko masz odpowiednią ilość wolnego czasu i chęci do nauki. W innym wypadku najlepiej zgłosić się do sprawdzonej agencji interaktywnej.