PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wciąż czuwają nad tym, żeby Lubelszczyzna zyskała nowoczesną linię kolejową, wiodącą z Lublina do Warszawy – wciąż trwają prace przy modernizacji tej drogi kolejowej, a obejmują nie tylko układanie szyn, ale też budowę peronów, remonty mostów i wiaduktów.
W Lublinie powstaje teraz peron nr 3, a zbudowano już nowy przystanek, Lublin Zachodni, na którym będą zatrzymywać się także pociągi dalekobieżne. W mieście trwają prace przy wiaduktach nad ulicami Diamentową, Janowską i Męczenników Majdanka, modernizowane są też mosty nad rzekami Bystrzycą i Czerniejówką.
Ale praca wre także na drodze kolejowej z Lublina do Dęblina – tu zmienia się aż 17 stacji i przystanków, układane są podkłady i szyny, poza tym trwają też prace przy 11 mostach, 9 wiaduktach i 4 przepustach. W Puławach, Nałęczowie i Motyczu widać już konstrukcje nowych przejść podziemnych. Według planów, pociągi zaczną jeździć z Lublina do Dęblina jednym torem już niebawem, na przełomie września i października.
Pierwotnie zakładano, że remont zakończy się wcześniej, jednak wszystko skomplikowało się, gdy firma Astaldi przerwała pracę, a PLK musiało interweniować. Teraz za remont drogi kolejowej odpowiadają nowe firmy i to z nimi ustalono nowy harmonogram robót.
Źródło zdjęcia: www.deblin.pl.