Pandemia koronowirusa uderzyła bez wątpienia w przedsiębiorców, którzy musieli bardzo szybko podjąć określoną strategię działań – zmierzających w kierunku cyfryzacji. Po roku zmagań z ograniczeniami, czas na wnioski, również te wynikające ze światowych raportów. O tym wszystkim opowiada Paulina Zadura – dyrektor Departamentu Strategii i Analiz w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Jak przedsiębiorcy zareagowali na wybuch pandemii? Jakie wnioski wyciągnęli z wiosennej i jesiennej fali, która zweryfikowała też zarządzanie firmami w naszym kraju? Jak wypadła Polska na tle innych państw Europy Wschodniej w rankingu badania przeprowadzonego przez Światowy Bank?
COVID -19 był dużym szokiem dla firm, które musiały przenieść swoje usługi do Internetu. Jak się okazuje, praca zdalna niesie ze sobą wiele pozytywnych rozwiązań. Nie tylko usprawnia proces automatyzacji, ale również znacząco zwiększa bezpieczeństwo obrotu danymi osobowymi.
Instrumenty pomocowe, formy wsparcia dla przedsiębiorców, zostały wykorzystane w dużym zakresie, bo aż 82% firm skorzystało z pomocy udzielonej przez PARP. Cyfryzacja stała się więc realnym faktem, co wskazuje, choć trudno w to uwierzyć, że są też pozytywne strony pandemii.