Główne zadanie, jakie mają przed sobą Wojska Obrony Terytorialnej, to wspieranie lokalnej społeczności – i żołnierze poszczególnych brygad i batalionów cały czas to udowadniają.
Od końca marca, przez ponad 70 dni, można było liczyć także na wsparcie wojskowych psychologów, którzy dyżurowali na infolinii WOT. Jednak od kilku dni, zadanie tej infolinii jest już inne – teraz telefony odbierają żołnierze, którzy mają doświadczenie w organizowaniu bezpiecznego zbiorowego wypoczynku.
To znaczy, że pod numer 800 100 102 może teraz dzwonić każdy, kto zamierza być organizatorem letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Podczas takiej rozmowy będzie można zadać różne pytania, dostać cenne wskazówki, a także dowiedzieć się, jak umówić szkolenie dla personelu swojej firmy, prowadzone przez Terytorialsów. Infolinia działa codziennie, od 8.00 do 20.00.
Żołnierze tłumaczą, jak stosować w praktyce te zasady bezpieczeństwa, które mają minimalizować ryzyko szerzenia się koronawirusa. Sami służą też bardzo praktyczną pomocą, między innymi medyczną i sanitarno-higieniczną: w razie potrzeby pomogą w odkażaniu sprzętu albo pomieszczeń. Wnioski dotyczące szkoleń składa się drogą elektroniczną, a są one kierowane do urzędu wojewódzkiego i muszą zyskać akceptację wojewody. Wtedy lokalna brygada WOT dostanie zadanie przeprowadzenia szkolenia.
Źródło grafik i zdjęcia: 2LBOT