Modernizacja sieci kolejowej między Lublinem a Warszawą to ogromne przedsięwzięcie, ważne dla naszego regionu i dla wszystkich mieszkańców, którzy chcą podróżować pociągiem z Lubelszczyzny do stolicy kraju. Po wielu przygodach i wielu miesiącach pracy, ten remont powoli zmierza już ku końcowi.
Między Lublinem a Dęblinem kończą się zasadnicze prace przy budowie dwutorowej linii kolejowej. Ten odcinek liczy ponad 70 kilometrów: na razie pociągi jeżdżą tu jednym nowym torem, ale regulowany jest już drugi tor i sieć trakcyjna. Wykonawca kończy też pracę na 15 usytuowanych obok tego toru peronach.
A w stolicy województwa, stacja Lublin Główny wciąż zmienia się na lepsze. Tuż obok dworca maszyny szykują nowy tor i peron: wkrótce pojawi się tu stumetrowa wiata, zostaną zamontowane ławki, tablice informacyjne i zegary. Gotowa jest już za to konstrukcja podziemnego przejścia które wraz z windami zapewni dogodny dostęp do pociągów. Z kolei w budynku lokalnego centrum sterowania zamontowano już nowoczesne urządzenia i systemy, które pomogą kolejarzom kierować ruchem pociągów. Bezpieczne przejazdy i obsługa składów będą prowadzone z wykorzystaniem komputerów: wszystko będzie stale obserwowane na monitorach.