Projekt „Europa i ja” powraca – również do Bochotnicy!

      Możliwość komentowania Projekt „Europa i ja” powraca – również do Bochotnicy! została wyłączona

Inicjatywa autorstwa Ilony Broniszewskiej, nauczycielki ze Szkoły Podstawowej w Bochotnicy, znów rozpoczyna swoją odyseję w krainie wiedzy i zabawy. Projekt, który z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem, przeznaczony jest dla przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych z całego kraju. Głównym celem przedsięwzięcia jest nie tylko rozbudzanie ciekawości świata i kształcenie młodych umysłów, ale także promowanie wartościowego spędzania czasu.

Czym jest “Europa i ja”?

“Europa i ja” to niezwykle kreatywny projekt edukacyjny, który po raz trzeci wkracza do szkół i przedszkoli na terenie całego kraju. Jego idea jest prosta, ale niezwykle efektywna – każda grupa lub klasa wybiera jedno z państw europejskich i na jego podstawie realizuje szereg zadań i aktywności. Dzieci w trakcie projektu zgłębiają tajniki kultury, historii, języka, symboli, zabytków, fauny i flory, kuchni oraz muzyki wybranego kraju. To prawdziwa podróż przez kontynent, która pozwala odkrywać fascynujący świat europejskiej różnorodności.

Cele projektu

Głównym celem projektu jest przede wszystkim edukacja poprzez zabawę. Dzieci uczą się bawiąc, a nauka staje się fascynującą przygodą. Oprócz tego “Europa i ja” stawia przed sobą kilka innych ważnych celów:

  1. Przybliżenie wiedzy na temat krajów europejskich: Dzieci dowiadują się więcej o różnych państwach kontynentu, poznają ich historię, kulturę i tradycje. To doskonała okazja do zrozumienia, jakie bogactwo kryje się w różnorodności Europy.
  2. Zdobywanie nowych doświadczeń i zainteresowań: W trakcie projektu uczestnicy mają okazję spróbować czegoś zupełnie nowego. Mogą odkryć w sobie talenty artystyczne, kulinarne czy muzyczne.
  3. Współpraca i budowanie relacji: Dzieci pracując razem nad projektami, uczą się współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów. Tworzą też nowe przyjaźnie i budują relacje, które mogą przetrwać przez wiele lat.

 

 

Sukces poprzednich edycji

Sukces poprzednich edycji projektu “Europa i ja” nie pozostawia wątpliwości co do jego wartości i znaczenia w edukacji dzieci. W pierwszej edycji wzięło udział imponujące 998 placówek, 1955 nauczycieli oraz aż 25 967 dzieci. Już wtedy była to ogromna mobilizacja środowiska edukacyjnego. Druga edycja była jeszcze bardziej imponująca – 1441 placówek, 3360 nauczycieli i aż 44 166 dzieci wzięło udział w przygodzie, jaką jest poznawania Europy. To dowód na to, że projekt zyskuje na popularności i z roku na rok angażuje coraz większą liczbę uczestników.

Czego można spodziewać się w trzeciej edycji?

Nikt nie może docenić dokładnie tego, co przyniesie trzecia edycja projektu, ale jedno jest pewne – będzie to pełne fascynujących odkryć i niesamowitych przygód. Dzieci będą miały okazję poznać tajniki kolejnych państw europejskich, a nauczyciele wciąż będą mogli inspirować swoich podopiecznych do nauki i eksploracji.

III edycja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Europa i ja” już wkrótce rozpoczyna swoją działalność, a liczba uczestników rośnie w zawrotnym tempie. To inicjatywa, która zasługuje na uznanie za jej wkład w edukację dzieci i młodzieży oraz promowanie wartościowego spędzania czasu. Dzięki projektowi “Europa i ja” dzieci uczą się, że nauka może być pasjonująca i fascynująca, a poznawanie świata to prawdziwa przygoda. Nie pozostaje nic innego jak życzyć wszystkim uczestnikom udanej podróży przez tajemniczy kontynent europejski!

Źródło informacji i zdjęć: Szkoła Podstawowa w Bochotnicy; źródło zdjęcia głównego: baza Pixabay